19 Şubat 2009 Perşembe

Geçmişte yaşadıklarım geleceğimi belirlemesin lütfen - 2

Balkonda domates yetiştirme hevesimi tam kenara kaldırmıştım ki, kuzenim bizi Silivri'deki evine yemeğe davet etti. Yemekten önce de bir tabağa domates doğrayıp üstüne tuz ve karabiberle masaya getirdi, yemekle karıştırmadan tadına bakın dedi. Silivri'de pazarda satılan su domatesiymiş bu. Çiftçilerin ürettiklerinin büyük kısmını Klassis Otel alıyormuş, az sayıda kalanı da pazarda satılıyormuş. Ben tabii uçarak pazara gittim, bulabildiğim 7-8 taneyi aldım.
Kuzenim Silivri'deki Arıkanlı Çiftliği'ne sormuş, bunun hasbehas pembe domates olduğunu söylemişler, zaten benim pembe domates grubuyla tanışmam da böyle oldu.
O domateslerin çekirdeklerini bir mikrocerrah titizliğiyle çıkarıp içme suyunda 1 gün fermantasyon için beklettim, kurutup kağıtlarla karanlıkta sakladım. Bir ciddiyet bir ciddiyet..
Benim yine kafayı yediğimi duyan arkadaşım Şermin Topçu bana Afyon'dan babasının bahçede özenle yetiştirdiği pembe domateslerden getirdi, onun çekirdekleri de aynı şekilde özenli muammeleler sonrası çekmecede yerini aldı.
En son teyzem de tatil dönüşü Çanakkale'de 1-2 pembe domates bulmuş, yine onların çekirdekleri de paketlenerek bu baharı bekleyen kumrular grubuna katıldılar.
Tabii hepsi ayrı pakette, ben de ekerken neyin nereden geldiğini bileceğim ki karşılaştırma yapabileyim (Sanki yüzlerce saksıda yüzlerce fidem olacakmış gibi yazdım bunu da, allah mı söyletiyor nedir)
Neyse şimdi English Gardens'tan organik toprak alıp, derin ve büyük saksılar önümde, minik kazmam elimde Mart'ı bekliyorum.
Kararlıyım, bu sefer her şeyi kendim yapacağım ve başaracağım..
Bu satırları yazarken gözlerim ufukta, yüzümde mağrur bir ifade, Türk Gençliği heykeli gibiyim..

5 yorum:

  1. Özellikle son satırlarınızdaki Türk Genci Heykeli benzetmenize bayıldım.
    Emin olun PDA bloglarını inceledikten sonra birbirinden sağlıklı pembe domatesleriniz olacaktır.
    Bundan eminim.
    Kolaylıklar diliyorum.

    YanıtlaSil
  2. Yazılarınız çok güzel. Bereketli ve hastalıksız bir domates sezonu dilerim.

    YanıtlaSil
  3. çok teşekkür ederim, hepimize taze güzel domatesler inşallah..

    YanıtlaSil
  4. Yüzlerce saksıda, yüzlerce fide olmasada yüzlerce pembe domates yetiştirebilmeniz dileklerimle...

    YanıtlaSil
  5. sevgili taze domates :)

    bir kac yil once eski partnerimin yetistirdigi pembe domateslerle tanismis, bunlarin tohumlarini yunanistandaki arkadaslarimizin ciftligine goturup ekmis, pek de populer olmustuk. :) Sonunda ben de PDA na katildim ve 1 martta alacagim tohumlarimi heyecanla bekliyorum. Bu tohumlari istanbul'da bir yerlerde buyutup cogaltmaya niyetliyim.
    demek ki beraber deneyecegiz bu sene...
    sevgiler, filiz

    YanıtlaSil